10 Stoicism Principles

Alright, Stoicism... huh?!

Setelah gua telaah dengan singkat, prinsip2 dalam Stoicism ini tidak bertolakbelakang dengan prinsip dalam agama gua.

Dengan istilah Stoicism kesannya jadi keren dan advance banget, padahal sih, ya iya emang keren kok. 

Konon istilah Stoicism mulai resmi sejak 108 SM.

Pembahasan Stoicism ini sebenernya gak sesimpel ini juga, tapi untuk sementara, inilah prinsip-prinsip Stoicism;

Oh iya, ada satu prinsip yang gua masih belum yakin, kayaknya satu ini agak bertentangan dengan ajaran Agama gua. Walaupun kalau misal kita modifikasi sedikit istilah-istilahnya, maka bisa jadi bener. 

Instead of Su-udzon, kita WASPADA. 

1. Live in agreement with nature.  By applying reason to our actions.
2. Live by virtue – Virtue is the highest of all goods. 
3. Focus on what you can control, accept what you can’t. 
4. Distinguish between good, bad, and indifferent things. 
5. Take action like the true philosopher. Live and practice the ideas.
6. Practice misfortune. Visualize shit before and you’ll be able to take it much more calmly. >> WASPADA.
7. Add a reserve clause to your actions. You only control your actions but not the outcome.
8. Love everything that happens (amor fati). You don’t decide everything that happens to you.
9. Turn obstacles into opportunities. Even if it sucks, because you can always see it as a chance to practice virtue.
10. Be mindful. You must bring your full awareness in your actions. Otherwise you act out of emotions instead of your rational decisions



Mohon share jika dan hanya jika info ini bermanfaat atau menginspirasi :)
Ikuti yuk "Oase Iman" lewat FB, "Damaikan hati, cerdaskan akal.."

0 Response to "10 Stoicism Principles"

Post a Comment